KÄRLEK
2010-02-20 / 19:06:44 / KÄNSLOR/TANKAR - PRIVAT

Att älska en person är inte bara att säga de 3 orden - Jag älskar dig.
Det handlar om att visa det men också att mena det från djupet av sitt
hjärta. Att älska en person är när magen kurrar till och hjärtat får en rysning
så fort man hör de 3 orden - jag älskar dig, så fort man får en varm kyss eller
så fort man får en hård och varm kram. Kärlek är när man önskar varandra en 
god natt, när man kan känna sig trygg i sin partners famn efter en mardröm,
när man kan lita på varandra, när man kan ligga i sängen hela dagarna och inte
göra något alls men ändå ha roligt, när man kan hitta på saker tillsammans,
när man blir väckt av en massa sköna kyssar, när man saknar varandra så fort man
vänt ryggen och skilts åt för dagen, när man ringer sin partner bara för att höra
hennes/hans röst ännu en gång, när man kan ringa mitt i natten om man mår dåligt
och ändå få ett svar oavsett klockan och när man inte skämms för att vara sig själv
i förhållandet.
När man älskar en person betyder det inte att personen eller förhållandet är perfekt.
Ingen är perfekt, inget är perfekt speciellt inte förhållanden. Skulle man haft ett
förhållande utan bråk skulle det inte funnits starka band mellan personerna,
ingen kärlek och ingen passion. Små bråken man har var dag gör att förhållandet
stärks och att känslorna blir starkare. Utan de små bråken vore förhållandet helt
ointressant och känslorna helt bort blåsta.
Förhållanden byggs inte på sex utan kärlek och tillit. Sex är en konst som två
männsikor har skapat. En konst som ibland kan förstärka känslorna men ett

förhållande behöver kärlek och tillit först och främst. Sex är bara ett plus i kanten.

Detta kallar jag riktig kärlek,detta kallar jag att älska!kä

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: